torsdag den 13. februar 2014

Tjek ind


Så gik der alligevel noget tid. Hvad er der sket siden sidst – hvor jeg jo netop havde sagt op? Jo – men chef er blevet endnu mere fuldtsændig grænseoverskridende siden. Jeg læner mig op af sygemelding de sidste 14 dag – kan simpelthen ikke mere. Må bruge tiden indtil nye job på at samle mig lidt sammen. Heldigvis har jeg også set psykolog-manden to gange. Og det er godt. Det er ikke sådan noget føle-føle-agtig (som jeg tror jeg ville stå lidt af), men mere konkret kognitiv behandling – som i; hvad er de automatiske tanker og deraf afledte (uhensigtsmæssige triste) følelser – og hvordan kan dette vendes. Hvilke teknikker kan jeg bruge. Og så øvelser til hver gang. For eksempel skal jeg ’øve’ mig i uenighed til næste gang. Jeg hader når folk er uenig med mig – som i; virkelig hader – det er noget af det værste jeg ved. Jeg får hjertebanken, tristhed, vrede og alt muligt andet højspændt følelseskaos ud af det. Hjemme giver det sig udslag i temperemant og ude er udslaget at jeg trækker mig fra alle uenigheder som beskyttelse. Mine automatiske tanker (helt grundlæggende) handler vist om noget som ’hvis du er uenig med mig, kan du ikke lide mig’. Og det er fanme hårdt. I alle livets situationer. Nå, men der er flere af den slags – mange faktisk. Men det er fedt (eller fedt er nok ikke ordet) at tage konkrete situationer, hvor jeg er bange, angst, trist, noget og kigge bagved og se på hvorfor denne situation gør dette – hvad er det for tanker det udløser – og hvordan kan dette ændres. Ja ja – er godt klar over at det handler om selvværd dybest set, Sherlock. Men det er en måde at arbejde med det – uden at skulle sidde og gennemgå min barndom og whatnot med dissektionskniven. Her er handling.
Nå, men så har jeg heldigvis en anden chef også. Som har sendt mig ud på en ok opgave – hos en god kunde som jeg rigtig godt kan lide, og som virker rigtig glade for mig. Som jeg så har siddet ved flere dage, og dermed slipper for at se på den anden chef. Som giver mig koldsved og hjertebanken. Faktisk er jeg meget overrasket over min egen (krops) reaktion på hende. Det er lidt vildt.

Nu er det weekend lige om lidt – jeg har taget en feriedag fredag. Ungerne er på vinterferie hos mormor efter at de holdt ferie mandag-tirsdag med far (åhhh misundelse af modtage billeder fra zoologisk museum, cafeer og sofahygge… fra de tre dejlige derhjemme). Fredag drager S og jeg mod Sønderborg hvor vi tager et ophold på hotel – og bruger et lille døgn på at gense byen og vores ’gamle’ liv. Vi skal aflevere nøgler til nye lejere på vores hus lørdag, så derfor destinationens nødvendighed. Tænkte at vi godt lige kunne bruge sådan et døgn sammen. Glæder mig – ikke mindst til bilturen. Ved godt at det lyder helt skørt – men elsker vores køreture sammen.

Og så…. Har jeg her til morgen bestilt sommerferien. 2 uger på Ibiza i slutningen af juli. Woooooaaaa we’re going to Ibiza.
Nu skal denne dag på kontoret med hende den slemme chef inde på den anden side af væggen gå. Helst hurtigt. Tager til frisør hen på eftermiddage – så dagen skulle gerne snart skynde sig lidt.

4 kommentarer:

  1. Ih, bortset fra chef fra helvede, så lyder det som om du er godt på vej videre.
    Jeg glæder mig til at se dig d. 25/2 :-) tag gerne veninder med, hvis du har lyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bortset fra hende!!! Føler mig på rette vej - men det er jo et livslangt projekt. Men det føles rigtig. Nede i maven. Og sådan har jeg det jo OGSÅ. Alt er jo ikke skidt.
      Glæder mig også til den 25...

      Slet
  2. Lyder som en dejlig kærestetur down memory lane I er ude på. Og det er gået min næse forbi at du har sagt op, hvor er det godt. Snart skal du ikke tækkes med chefen fra helvede.

    Jeg ville bare lige sende en kram og ønske jer god tur.. og i øvrigt lækkert med ferie og frisør. Yndlingsdag, hvis vi ser bort fra CFH (Chefen fra helvede.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og det var sørme også gået min næse forbi at du stoppede på gården?

      Nu er det weekend og starter nyt job mandag. Er noget nervøs i det!

      Slet