mandag den 26. oktober 2015

En sløj og sløv mandag

Det er vist for alvor blevet den sæson. For sammen med smuk natur og forfriskende luft er efteråret også forkølelser og sygdom. Vi er dog normalt ikke særlig hårdt ramt synes jeg, men det betyder så, at jeg sjældent sender små-syge og lidt borderline-halvsygdom børn ud af døren, da vi jo stort set ingen sygedage har. Men igår lå jeg i sofaen det meste af eftermiddagen med ondt alle steder. Det kom lidt pludseligt og heldigvis have begge unger legeaftaler og hyggede bravt uden mig. Og om aftenen fik Margrethe den der løbe-næse og kuldskærhe, man kan få lige inden man bliver rigtig syg. Så beslutningen blev at hverken hun eller jeg skulle noget idag. Og jeg tror vi har taget det i opløbet. Hun er i klar bedring og det er jeg også. Jeg kunne have været nødt til at sende hende i skole - men jeg er så sikker på, at det er bedre og mere holdbart, når de små (og store) kan få en dag hjemme, når den her rammer. Og man ved jo selv hvor skrækkeligt det er at skulle ud og præstere lige der inden man er syg, den første dag af en forkølelse, hvor man faktisk har det værst. Så vi har hygget. Og drukket te med honning, spist havregrød og brownie. Begge dele hjælper. Og set tv, tegnet og lavet de lektier, der skulle laves til i morgen. Og jeg har fået arbejdet en smule.

Jeg er så taknemmelig for at kunne give både Margrethe (og mig selv) sådan en dag når sygdommen er der - og ikke skulle slæbe hende eller mig ud i verden. Udover at vi sikkert smitter, så er det bare så ubehageligt.

Men nu må den snue godt forsvinde og blive væk resten af vinteren. Hvis jeg skal være hjemme, vil jeg nu hellere være fuld af overskud og kræfter til sådan rigtig at få noget ud af det 😖😄. 

2 kommentarer:

  1. Håber på snarlig bedring til jer begge. Det er altid om aftenen, det tager lidt til igen, så håber I går fri :-) kh. Birgitte

    SvarSlet