torsdag den 4. juni 2015

9 liv og en vaskemaskine

Så overlevede den igen. Katten. Nu er det andet gang den har været spærret inde i vaskemaskinen. Mens den var tændt! Denne gang dog værre end sidst, hvor vi opdagede det lige da ligeledes klikkede og det sagde piv fra maskinen. Men den havde ikke (rigtig) trukket vand ind. Det var ikke helt så smertefrit denne gang. Heldigvis (og jeg er så taknemmelig) tager det 2-3 min når ungerne selv børster tænder om morgenen med den elektriske, der jo holder tid på den. Og da der skal spyttes ud returnere M til badeværelset og råber 'missen er inde i maskinen'.... Og det var den. Og der var vand. Meget vand. Den kunne lige holde hovedet over vandet. Og pive. Og spjætte.
Nu var gode råd dyre - der er jo altid en nødlås på sådanne maskiner men HVOR. S er ude og rejse. Ungerne skreg og jeg forsøgte ikke at gå i panik mens jeg febrilsk ledte efter brugsanvisningen.... Note til selv, når vi flytter: den skal ligge LIGE VED SIDEN aF VASKEMAsKINEN.
Fandt den - bladre bladre. Hvad fanden hedder nødlås på 'blomberg'sk'. Nej det hedder ikke tøm vand ud (note til selv - så går centrifugen igang igen).....
Endelig hold knappen inde i 3 sek. Fandens intet sker... Prøv igen. Pis centrifugen starter. Katten drukner. Hjælp. Unger stop det skrigeri. Endelig KLIK sagde lågen og ud kom kat - og vand. Men pyt.
Nu er den ren og velduftende - og har fået seriøst meget kæl og kram fra både ungerne og jeg hele dage. Godt jeg skulle arbejde hjemme....

Hvornår lærer den det? Måske når jeg lærer at se efter, om der sover en kat i tromlen :-)...

Tak til kattens 9 liv. Nu er vi nede på 7. 

4 kommentarer:

  1. Oh my! Men kunne være at katten lærte det nu... altså ikke at gå ind i maskinen? Kan de det? Altså lære? Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror ikke den lærer det. Men det er muligt at jeg lærer det - at kigge efter, altså... :-). Nok er den lidt dum - men vi vil jo ikke af med den. For den er så sød samtidig.

      Slet
  2. Totalt for skør en kat :-)
    Den kan da ende helt galt, hvorfor gør den det?
    Du må vist hellere tjekke to gange før du starter maskinen fremover :-)
    God dag til jer og misser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvorfor gør den det - det aner jeg virkelig ikke ;-). Men tro mig, jeg har lært at tjekke... Også god dag til dig.

      Slet