tirsdag den 22. december 2015

Børnefri weekend med både and, film og fest

Fredag kan man sige at julen rigtige blev skudt igang, hvis den da ikke allerede havde indtaget scenen. Unger drog på weekend hos mormor, mens Steffen og jeg brugte aftenen først i magasin (der jo er det ultimative jule-mareridt), og herefter brugte små 3 timer i Holmens kirke med Händels Messias. Smukt. Og en anelse langstrukket da de valgte at holde 35 minutters pause i midten. Noget der i den grad forstyrrede oplevelsen. Men smukt og vanvittigt imponerende var det. Også selvom de fleste publikummer var passeret et halv-hundrede år. Og på den vis fik jeg bekræftet, at der jo ganske som forventet bor en gammel excentrisk dame inden i mig. Med hang til portvin, blommer i Madeira og klassisk musik.

Smukke Holmens kirke lagde den mest julede ramme om aftenens smukke koncert.

Lørdag var børnefri. Altså hele dagen. Jeg skulle ikke nå noget som helst andet end at lægge ny neglelak til aftenens fest. Og købe en and. To ting jeg lige kunne klare. Resten af dagen gik med - ingen-fucking-ting. Hurra 😀. Jeg fik set uendeligt meget ligegyldigt tv og læst en halv bog. Det var fantastisk. Ungerne facetimede et par gange (fagre nye verden), og ellers så jeg kun kassedamen i Meny (som jeg SÅ meget hellere ville skrive med u...).

På vej til årets 40-års fest

En samling af de bedste piger... to af dem mine aller bedste veninder :-)

Så er der fest

Senere på natten - glimmer og glamour har forladt os til fordel for PARTYYYY

Aftenen gik med en af årets største fester. En 40-års på Skovridderen. Og her er det jo en fordel med indre gamle og excentriske damer, da klientellet der jo langt overvejende består af anden-gangs-skilsmisseramte-desperationer. Men festen var et brag. Der var et uendeligt antal indlæg. Faktisk var alle på podiet 😳. Og der var salsa danserinde, fjer, bobler og dans til de lyse timer - eller, nu er det jo aldrig lyst for tiden. Så ud på de små timer. Det var skønt og jeg er simpelthen en heldig kartoffel i skysovs at have sådan en flok veninder. Der sådan fylder 40 og så lige brager en fest af, der let kunne kandidere til årets partyyy. 

2 kommentarer:

  1. Modigt at holde fest lige op til jul ;-) vi har i hvert fald haft svært ved at proppe kusinens bryllup ind. Så det var kun mig der var afsted.
    Glædelig jul til dig og dine. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde vist det siden sommer - og så var det en stor prioritet for alle at komme og give hende denne fest :-). Hun ville gøre det samme for os. Og en god fest - det var det...
      Og tak i lige måde.

      Slet