tirsdag den 13. december 2016

Decemberhimlen og nydelse

Det er ikke en hemmelighed, at jeg elsker december måned. Jeg elsker at tænde kalenderlys hver dag, adventkrans og pynte op (ligeså meget som jeg elsker at fjerne alle spor af pynt, når vi når mellem jul og nytår). Jeg elsker lysene og jeg elsker at læse julehistorier for ungerne og se julekalender. Jeg ser glædeligt Nissebanden på Grønland (som det pludselig er kommet på mode at synes er 'so last year/century'). Jeg synes En anden verden er god - omend ikke så julet, som jeg kunne ønske. Som teater-sponsor i kalenderen Søren råber 'jeg vil have en nissescene!

Jeg elsker at juleshoppe - eller faktisk er det ikke det jeg elsker. Men jeg elsker at gå rundt i en belyst og blinkende by, drikke gløgg og dufte til brændte mandler.

Kort sagt jeg elsker jul.

Derfor er det heller ikke det store, der sker herinde. Der sker så meget helt fantastisk udenfor i den virkelige verden. Og det dufter og smager. Så altså - i morgen skal vores hjembragte juletræ fra mormors skov pyntes. Og så mangler vi bare de sidste julegaver, egg nog-partyet og at fortære nogle kilo konfekt og æbleskiver, så er det jul.

På juletræsjagt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar