tirsdag den 7. januar 2014

Bøger

Midt i al den her selvmedlidenhed og store tanker får jeg også læst nogle bøger. Faktisk rigtig mange. Litteraturen er altid skøn at forsvinde i, når den 'rigtige' verden viset tænder.

Nå, men den sidste uge har jeg slugt to:

Hvor blev du af Bernadette af Maria Semple:

Klart den bedste og mest crazy bog jeg har læst længe - og jeg læste (slugte råt) den på én weekend. Hvor ungerne lidt måtte lege selv - og nætterne blev lange. Nå, men - den skal læses. Den er ikke rigtig mulig at forklare udover at den indeholder stor crazy komik - og det er velskrevet og skarpt. Der er isbrydere i antarktis, microsoft, forstadsfruer, mudderskred og gartnere, der klipper græsset under gulvtæppet. Den spider på godt og ondt hvad det vil sige at skulle passe ind i snævne (forstads-)normer, når man i virkeligheden er et misforstået geni. Fantastisk!


Sandmanden af Lars Kepler:

Det er en krimi - sådan rimelig letlæselig. Men helt fantastisk god og ond! På den gode måde. Den var faktisk overraskende spændende - og man blev som læser ført helt ned i de mest ubehagelige sider af det menneskelige (eller uhyrlige) sind. Og så var slutningen f... overraskende. Og det er ikke så tit det sker - i en krimi.

[og her ville billedet ikke uploade!]

 

2 kommentarer:

  1. Hvor blev du af Bernadette læste jeg i november. Den var virkelig god, men knap så 'grin-agtig' som der stod i nogle anmeldelser ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja - ikke sådan hahahaha agtig - men skønt!

      Slet