mandag den 28. september 2015

Indian summer og to fester


1. Har haft den mest fantastiske weekend, der allerede startede fredag. Dog var fredag præget af lidt træthed – og jeg var også sådan lidt træt af lidt småting på arbejde. Som det jo nu engang kan ske ind imellem. Men hjemme forsvandt alle bekymringer – og jeg fik hentet Margrethe tidlgt, da hun skulle til fødselsdagsfest om aftenen (that’s a first – stooooop tiden). Så kunne vi lige nå at hygge sammen og lave lektier. Caroline skulle med veninde hjem, så da Margrethe var taget til fest havde jeg hele 2 timer, hvor jeg var helt alene hjemme. Det var så fantastisk – jeg elsker mit eget selskab. Og denne fredag var ingen undtagelse.
2. Lørdag var en dejlig dag også. Jeg startede dagen med en biograftur med min dejlige biograf-veninde (se mere her). Vi så ’Taxi teheran’ – og den var forbløffende fin. Trods det, at hele filmen (hele filmen!!!) foregik inde i en taxi. Bagefter skyldte jeg mig hjem, da begge piger skulle afleveres hos veninder, hvor de skulle overnatte. Aftenen stod nemlig i festlighedens tegn. 28 forældre fra Carolines klasse dukkede op i vores lejlighed til lette pindemadder og masser af drikke. Det var brand-hyggeligt – og jeg fik talt med en masse af de forældre, jeg ellers stadig ikke aner noget om. En helt igennem dejlig aften, der sluttede alt for sent taget i betragtning, at søndagen skulle starte klokken 9.

3. Det vil sige klokken 9.00 skulle vi forlade lejligheden iført festtøj egnet til havefest – og hente pigerne på vej til Nord-sjælland. Vi skulle til 50-års fødselsdag ved Steffens onkel – og mine forventninger var faktisk usædvanligt lave. Men sikke en skøn dag. Vejret var fantastisk, gæsterne ligeså – og pigerne legede 6 timer med deres grand-kusiner. Det var så dejligt og sødt som de gik rundt der i haven og lavede huler, sludrede og grinede, som kun børn kan! Det var så dejligt.

Nu er det mandag – og jeg skal til Jylland de næste 3 dage. Med arbejdet. Jeg ville egentlig helst blive hjemme, men når det nu skal være  - så må jeg jo få arbejdet en masse, således at jeg bedre kan få en kort fredag og en snarlig dejlig efterårsferie helt uden noget som helst arbejde af noget afart. So long.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar