torsdag den 17. september 2015

Onsdag opdelt i 3


1. Onsdag var altså en dejlig dag. Jeg startede dagen med at følge to små mennesker, de bedste, til skole. Onsdag er vores tidlige dag, så vi gik langs søerne allerede 7.30 - men det betød at vi kunne samle alle de kastanjer, der var faldet ned i løbet af natten. Og det var så hyggeligt. Jeg fik et indblik i hvad de synes er hyggeligt - og vi digtede lange planer om hvad vi skal, når det bliver rigtigt efterår. Det er noget med kastanje-dyr, varm cacao, regnvejr, lune tæpper og nybagte boller - og en film i sofaen. Jeg har simpelthen født to livsnydere og jeg elsker det.

2. Da jeg nåede ind på arbejde havde jeg fået en ny computer - og resten af dagen gik på en lille skole i Roskilde, hvor jeg mødte den mest vilde og innovative 7. klasse. Der er i den grad håb for de næste generationer, hvis der bare findes lidt flere af den slags børn. Hold nu op hvor var de dygtige og seje.

3. Da jeg kom hjem var Steffen og pigerne taget til svømning, så jeg fik lige et par timer til mig selv, mens jeg lavede kødsovs. Og det fedeste var, da Margrethe trådte ind af døren da de kom hjem og løb ud i køkkenet og proklamerede at 'far er så stolt af mig'. De to har haft lidt vanskeligheder ind imellem med at finde hinanden og to temperamenter har slået gnister. Men at se hendes glæde over far - det varmede så meget. Dagen sluttede med dynes i sofaen og kageprogram. Caroline var dog faldet i søvn inden det startede og Margrethe snorksov indtil bagningen af sidste kage. Men det var så hyggeligt. Trods alt :-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar