tirsdag den 8. september 2015

Samme dag - flere glæder

Dagen har behandlet mig så fortræffeligt, at jeg må supplere dagens liste.

For det første har jeg hygget helt gevaldigt med god kaffe og fantastisk samtale med Margrethes klassekammerats mor. Men vi venter på at de bliver færdige med springgymnastikken. Og det er jo så fantastisk at aftenen bød på lange sen-sommer solstråler og velduftende vind midt på Nørrebro.

For det andet kunne jeg, mod ellers forventet, hente tidligt. Og det var bare så fint. Der var ikke nogen sure miner, men en rigtig dejlig lektielæsningsstund. Hvor vi både fik læst en god bog, skrevet en stil og fundet ord med A. Lidt på hvert faglige niveau, men med entusiasme fra begge piger.

Slutteligt er der luksusfælden. Det er tirsdag og min 'de-unge-mødre' last er altså luksusfælden. Elsker ham Jan når han moraliserer over de vanvittige overforbrug og ufornuftige beslutninger. Mens jeg sidder og føler mig ūber-klog og fornuftig i sofaen. Det er helt sikkert ikke sandheden, men det føles godt at se de ekstreme tilfælde. Til afstivning af rygraden ;-)...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar