søndag den 29. januar 2017

5 om mig

  1. Jeg har set matador flere gang end jeg kan tælle. Jeg kan ikke replikkerne udenad, men jeg ved altid lige sekundet inden en replik, hvordan den lyder. Så på cue kan jeg den udenad. Og jeg elsker den stadig. Det er som om pulsen falder og alt bare er lysere, når Matador kører i baggrunden. Og jeg kan se den, hvor den kun kører i baggrunden, da jeg alene ved lydsporet kan 'se' den.
  2. Jeg er faktisk ikke rigtig fan af risalamande. Men jeg laver den bedste af slagsen. Uden sammenligning 'the best' – og jeg kan faktisk rigtig godt lide den, som jeg selv laver. Men det betyder stadig, at jeg ikke kan lide det egentlig. Kun min egen. Og kun 25-28. december, hvor jeg så til gengæld indtager ret store mængder.
  3. Jeg kan bruge uendelig tid på at lave lister. Over alting. Indkøb, ferier, ting jeg skal, og alt muligt andet. Jeg elsker at lave lister. Og jeg har altid en række lister på post-it liggende i min pung. Lister, der på en eller anden måde gav mening, lige da jeg lavede dem. Men ikke nødvendigvis giver mening længere, hvorfor jeg jævnligt må rydde op i min pung.
  4. Jeg kan ikke drikke det sidste i et glas. Jeg ved virkelig ikke hvorfor, men jeg hader den sidste lille bundslat i et glas – lige gyldigt hvad det er fra mælk til champagne. Jeg kan kun ’drikke op’, hvis jeg tager hele glasset i en slurk. 
  5. Jeg har de sjoveste børn. Caroline har den vildeste krøllede hjerne og den tørreste humor. Og så kommer der altid små guldkorn ud. Også selvom hun er ved at blive (for) stor til talefejl og den slags kuriositeter. Senest fandt jeg denne seddel hængt op ved siden af hovedpuden på Carolines værelse:

2 kommentarer:

  1. Krøllede hjerner er fantastiske! Men dem med ris a la manden ved jeg nu ikke, om du har ret i.... Jeg har nemlig ladet mig fortælle, at jeg er den ubestridte champion - det må simpelthen komme an på en tester!! Og jeg elsker ris a la mande, just for the record... ❤️

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også Matador, har aldrig rigtig kunne blive fanget af TV serier fordi fjernsyn ikke fanger mig, men synes den er sød og har sat den på så mange gange at jeg alligevel føler jeg kender den fra ende til anden (:

    - A

    SvarSlet