onsdag den 17. februar 2016

Vinterferie med Zootropolis, cafebesøg og IKEA


Vinterferie. Det er der nogle, der har. Jeg havde 2 dage – som jo med weekend blev til 4. Og hvilke 4 dage. Jeg lyver ikke når jeg siger at jeg simpelthen elsker at holde fri med ungerne. Også selvom vi denne gang var lidt lagt ned af sygdom. Margrethe har igennem længere tid on and off haft ørepine, meget forkølelse og pludselig opkast. Men altså tror hun er ved at være ovenpå – og det har helt sikkert hjulet at have nogle stille dage. Bare os tre piger – Steffen skulle nemlig på arbejde.

Men lidt har vi nået i ferien. Vi har set Zootropolis. Og den var helt vildt skøn. Vi har leget bio derhjemme med netflix, popcorn og hygge. Vi har bagt fastelavnsboller – som vi så har spist. Vi har lavet store mængder smoothies med ingefær og presset appelsin. Noget skal vi jo forsøge at få sygdommene til at forsvinde med. Og så har vi spillet kalaha til en uendelighed. Og spist alle vores måltider, der ikke bestod af fastelavnsboller på cafe. I går mødtes vi så med mormor på en cafe i byen, og bagefter tog de to med mormor hjem – og jeg kørte direkte i IKEA med Steffen.

Nu er det sådan at vi har besluttet at vi skal have nyt køkken – indenfor de næste år ;-). Det er et kæmpe stort køkken – og jordens fedeste rum. Men vi ved ikke helt hvordan vi vil have det endnu. Der er jo tusind ting at tage stilling til. Lågerne på skufferne, indretning, vasken – skal den være keramisk, metal, sænket, indbygget eller skal vi have en bordplade,som også er en vask i sig selv. Hvor stor skal kogearealet være – det er jo lidt afgørende for hvor stor hul, der skal i bordpladen. Hvilken bordplade – og hvilken kan, uden at koste en mindre jet-jager-spids, laves således at den går direkte ud i begge vinduer. Dette afgør i hvert fald at den ikke kan blive massiv træ uden samlinger – for så store træer findes ikke (eller kan vi ikke betale os fra. Tror vi skal finde et Red Wood træ, og det er vist lidt dyrt i det). Ja, der er meget. Og første stop blev IKEA. Som det nok ikke bliver. Der var ingen pæne låger i atrasit grå. Deres skuffesystemer er ulogiske og man klemmer fingrene. Næste stop – en anden butik. Vi fik dog købt servietter. Hvorfor er det at servietter altid koster 700 kr?

Aftenen blev brugt på den lokale Cocks and Cows. Og de næste par dage står den på arbejde og Dinning week. Jeg savner ungerne, men derfor desto mere grund til at sørge for så i det mindste at nyde tiden de er på ferie. Ellers er savnet jo helt spildt.
Udplug fra ferie:






 

8 kommentarer:

  1. Lyder som nogle dejlige dage :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det. Og jeg sidder her på arbejde og ønsker, ønsker, ønsker at de bare var blevet ved.

      Slet
  2. Ejjj, jeg sku' lige ha' haft en bestilling med fra IKEA!... Kommer der aldrig. Men mangler én IKEA-ting (ret akut, synes jeg selv). En ramme. Som nok ender med af koste 700,-...
    Nå, i morgen har jeg fire dages vinterferie; GLÆDER mig!... Måske jeg sku' se, om der blev tid til at smutte i IKEA?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skulle du da. For det er ALTID dyrt at gå i IKEA. Selvom man kun skal hente lys og servietter - eller en ramme! God mine-ferie til dig fra i morgen. Og så er biografen jo også en god ide - og Dinning Week - det kører jo resten af ugen. Vi har altid tidligere haft ungerne med.

      Slet
  3. Sikke skønne 4 dage i har haft. Kalaha i en uendelighed lyder bekendt, omend vi nu er i Trivial P-, Skak- og Killerludo-alderen her ;-) Dejlige fotos.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det var dejlige dage. Vi er stadig i Kalaha-fasen - og UNO. Som jeg heldigvis elsker.

      Slet
  4. Dejlige billeder - lyder som en skøn ferie - havde helt glemt prik-tegninger, dem elskede jeg som barn :)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine unger elsker også prik-tegninger. Og jeg synes de der 1000-priks tegninger er fantastiske. Det giver total zen at lave den slags. Og det har både jeg og min ældste datter brug for. Ro i hovedet og bare før stregen videre...

      Slet