mandag den 23. maj 2016

Om at have to af alting - og specielt sandaler


Sidste weekend startede sommeren pludselig. Og vores yngste skud på stammen har endnu ikke fået sandaler. Det er sådan med hende at hun er enormt kræsen med sit fortøj – hvilket sikkert hænger meget sammen med at hun altid har haft lidt bøvl med tæerne, der, da hun var lille, var helt sammenkrøllede og faktisk ikke rigtig gad rettes ud. Hvilket faktisk resulterede i, at hun ganske ofte fik noget helt forkert (læs: småt) fortøj.
Men nu skal den lille pyntedukke have nogle sandaler – og jeg har besluttet (i regnens anledning J) at hele familien desuden skal have et ekstra sæt ’sommerhus-sandaler’. Det er altså klart lettere  at få det hele til at hænge sammen, hvis vi alle ligesom har lidt tøj, en tandbørste, en stak jumbobøger og en deodorant deroppe allerede. Desuden har vi allerede alle vores gummistøvler placeret i deroppe, så jeg skal også have skaffet et sæt af dem til vores lejlighed. For selvom vi bor i lejlighed er der jævnligt brug for både gummistøvler og sandaler begge steder. Og selvfølgelig altid når vi ikke har pakket det! Så derfor må løsningen være, som i bedste børnehave-udrustningsstil (hvor vi jo alle ved at man skal have to af alt) at have et sæt af hver både i lejligheden og i sommerhuset. Så er det eneste vi skal huske at medbringe katten :-).
Jeg har fundet de sødeste sandaler (hvor de sidder fast i hælen, som jeg synes er ret vigtigt på børn) og gummistøvler til ungerne her og her
Denne her gummistøvle er totalt klassisk – og det elsker jeg og min store datter, men den lille helt sikkert insisterer på at den skal være lyserød eller i hvert fald pyntet som her eller her.

Og jeg selv – ja jeg er altså die hard fan af Birkenstock. Dog ikke selvfølgelig til fest, men til at gå til stranden eller rundt i haven er de altså bare de bedste. Jeg tror jeg skal have disse og så har jeg brug for nogle, som jeg kan tage med på ferie, der på en gang er lidt glimrede, men samtidig kan bruges til at gå uendelig langt i, som man jo gør på sådanne ferier. Her ville disse være skønne. 

Det hele kan findes her.
Og nu er det så ikke jordens bedste pinsevejr, selvom det nu slet ikke har regnet indtil videre i Gilleleje, så er der mulighed for at bruge lidt tid indenfor foran online butikker – noget jeg i den grad ikke får gjort, når solen skinner og fuglene kvidrer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar