mandag den 10. oktober 2016

Efteråret er ankommet - en effektiv dag

Idag stod jeg op til vaskeægte efterårsvejr. Vejr, der fik mig til at indse at sidste uges vejr jo i virkeligheden bare var kold sommer. Eller noget. I hvert fald ikke rigtigt efterår. Idag er det efterår. Med regn, blæst og grå farver over hele linjen. Det betyder, at det nærmest er mørkt indenfor - noget jeg havde helt glemt, men sådan er det jo ofte når vejret er gråt og trist. Som om dagslyset aldrig helt trænger igennem.

Caroline og jeg gik i skole i morges i småregn (de andre mødte tidligere, og var velsignet med en tør og varm bil) og jeg droppede min timelange gåtur til fordel for sofaen. Og den varme te. Stearinlys. Og skærmen. Så jeg har fået gjort alt muligt praktisk idag - på computeren. Jeg er slet ikke færdig, men jeg forudser at resten af ugen bliver lige så gråsprængt, at jeg med god samvittighed kan gå på efterårsferie på fredag.

Jeg har fået opdateret CV (ja, sgu) og talt med diverse vigtige mennesker. Og jeg har et par ansøgninger liggende i første draft. Ja, der sker meget her, men det tager simpelthen så usandsynligt lang tid det hele. Jeg har talt +10 netværksaftaler i kalenderen de næste uger (og her er uge 42 fraregnet) og en lang række punkter, som jeg skal have gjort, ringet til, skrevet og opdateret når jeg kommer op til overfladen igen eller mine aftale ebber ud. Jeg tænker, at man kan beskylde mig for  mange ting, men at ligge på den lade side og dovenskab er virkelig ikke en af dem. Når jeg skal, så handler jeg. Sgu.

Nu har pigerne snart fri fra skole - og i regnens anledning tror jeg, at jeg henter dem i ladcyklen.


6 kommentarer:

  1. Det er et dejligt billede og så selv det regner:o) Gør billedet super hyggeligt:)

    SvarSlet
  2. Sejt; det er sgu' flot! Og skønt, at alle de praktiske ting kan ordnes i stearinlysskær - I like! Keep fighting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Føler mig også sej efter sådan en effektivitet. Brugte resten af dagen på at pløje mig halvt igennem PET-bogen, som Politiken jo valgte at udgive i protest i weekenden...

      Slet
  3. Pyh, ved godt hvad du mener med at efteråret er kommet. Det er gråt og trist, blæser og regner, er mørkt og koldt men du formår alligevel at skrive om det så at det bliver til noget hyggeligt. Sofaen, stearinlys og varm te... Forskellen ligger selvfølgelig i at du har lov at blive inde og kigge på efteråret fra under dit tæppe - nyd det så længe det varer. Lige pludselig er du tilbage på arbejdsmarkedet og så bliver du nødt til at begive dig ud i 'skidtet' :-) Det lyder i øvrigt som om du er rigtig flittig og det tror jeg vil hjælpe dig igennem denne tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror efteråret er som man tager det. Enten kan man se på det sure, blæsende og kolde - eller man kan smide fokus på varmen (indenfor), stearinlys og oplagt hygge. Jeg har tendens til vinternedtrygthed, så jeg har i mange år øvet mig på at se det gode i efterår og vinter. Og det giver pote nu.

      Slet