onsdag den 8. marts 2017

Tirsdags-TV

I går var det tirsdag. Og lige for tiden er tirsdag min all-time high, når det gælder (flow-)tv. Og en ekstra bonus var, at jeg var alene med ungerne det meste af aftenen (og de sov jo bare), så jeg ikke behøvede at retfærdiggøre mit ugentlige luksusfælde-fix (som Steffen anser for aldeles fordummende og ligegyldigt – ham om det 😊). Men tirsdag på TV3 og DR er altså fantastisk. Aftenen starter klokken 19 med familiehygge foran alteret, der viser ’Masterchef’. Jeg lapper det i mig, trods det jeg ikke kan finde på ret mange ting, jeg synes er kedeligere end selv at lave mad. Men jeg elsker at se på, at andre laver mad. Specielt når det er god mad – og der er lidt drama smidt i gryden. Eneste bivirkning er, at jeg bliver så pokkers sulten – også selvom programmet er placeret lige efter aftensmaden. Fokus på mad går direkte over i fokus på finansielle tømmermænd. I hvert fald for dem i kassen. ’Luksusfælden’ er på 11. år fantastisk. Og i går var ingen undtagelse. Og det var en af de få afsnit, hvor jeg ikke hidser mig op på deltagerne (åh – the joy at sidde trygt bag skærmen og forarges 😊). De gik til stålet og solgte ud, fulgte aftaler og var aldeles pro-aktive. Hvilken var en sjælden luksus i et ellers ret nedslående billede af de gældsramte familier. Herefter kommer DR på banen – hvilket dog må streames, da de, uden at rådslå sig med mig (tsk tsk!) har fået lagt ’Gift ved første blik’, så det overlapper med ’Luksusfælden’. Slet ikke ok – men så kan man låne – og altså her streame. Aftenens afsnit i går var sådan lidt små-kedeligt. Men det betyder jo ikke, at jeg kan gå glip af det. Nu afventer jeg med spænding Miriams recap – der ganske ofte er væsentlig sjovere end selve programmet.

I dag er der anderledes opbyggelige aftenplaner. Nemlig først kunst-udstilling på ungernes skole, hvorefter jeg skal til yoga. En kontrast til i går – men det er nu nok også sundt nok. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op, du har travlt tirsdag aften! :) Lige luksusfælden kan jeg også godt lide at se en gang imellem, nok mest fordi det får mig at føle mig ret overskudsagtig som ikke køber hele mit liv på afbetaling. Men gud, hvor kan jeg også hidse mig op!! Nogen af deltagerne er da helt håbløse og det kommer virkelig bag på mig, at voksne mennesker ikke kan tage mere ansvar for sig selv og sin økonomi. De forslag de får serveret, virker virkelig som en aha-oplevelse for dem. Jeg ser generelt enormt lidt fjernsyn, det eneste jeg har set i lang tid er Badehotellet, og det er jo så over for denne gang...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ser så ikke badehotellet. Elsker Matador (som den vist er blevet sammenlignet med), men lige den der fænger mig ikke. Men jeg giver dig ret - Luksusfælden er en kilde til at hidse sig op. Det gør jeg også. Næsten hver gang. Egentlig ret skørt! :-)

      Slet