onsdag den 19. februar 2014

Sønderborg revisited

Har lige holdt kæreste weekend i Sønderborg - jaja, i forbindelse med at vi skulle overdrage nøgler til de nye lejere. Men det tog jo ikke andet end en time, og resten af tiden var bare 'os-tid'. 

Og weekenden var dejlig - den bestod af uendelige kaffer, frokoster og middage på Brøggeriet. Vi fik hilst på gamle venner - og det var nu næsten det skønneste af det hele. Det var så tilfældigt, at de lige var kommet hjem fra skiferie og ikke gad aftensmaden hjemme, men i stedet tog på (stamstedet) Brøggeriet. Jeg praktisk talt boede dernede i mine barsler - og alle andre tider egentlig også. Og så fik jeg set det nye center 'Borgen' - som jo er et... center. Intet mere  - intet mindre, men derinde kan man jo også købe et par sko, eller tre (par)... Og så fandt jeg ud af, at der bare er pænt i provinsen. Sådan rigtig pænt. Da vi kørte ned til huset og drejede hen af Parkgade talte vi en del om hvor pænt, rydeligt, ny-fejet og vinkelret det hele så ud. Trods det at det er gamle murmestervillaer alle sammen og altså ikke de her meget nymoderne stramt udseende huse - men fortorv, kantsten, asfalt - hække... Det hele så simpelthen så nysseligt ud (og nysseligt er det helt rigtige udtryk her) - men efter jeg har tænkt over det (og delt observationen med vores gamle naboer, som alle sammen kom over og sagde hej), ja, så må jeg konstatere at det ikke er fordi de har ryddet op. Sådan ser der bare ud. Og da jeg boede der - ja, så så jeg det ikke. Men kontrasten til indre København (selv pæne Østerbro) er slående. Synes egentlig ikke her er specielt beskidt og slidt eller skævt her - men JO.... det er der, når man sammenligner med provinsen i Sønderborg. Men dejligt er der nu - dernede. Bare ærgerligt det ligger så langt væk (fra her på Østerbro - og jeg er godt klar over at Østerbro ligger præcis lige så langt fra Sønderborg, som omvendt...).

Udover det fik vi set 'House of Cards' - sluttede mandag aften efter maraton på 4 dage. Nætterne var mest i brug, så undskyld hvis vi var lidt trætte. Men altså - det er jo ikke til at holde op, når først man går igang. Nu afventer jeg med spænding 'Orange is the new black - fortsættelsen' - skulle den ikke have premiere her i februar?

Jeg arbejder hjemme idag, faktisk flere dage denne uge - og bruger egentlig mest tiden på at forberede mig mentalt på at skulle skifte job. Det er helt fantastisk - og skønt. Men tænker, at det er virkelig vel givet ud lige at få vendt det sidste år inde i hovedet - og få lagt oplevelsen (mareridtet og den dårlige chef) på den rette hylde, så jeg kan se frem. Og starte på en frisk - og forhåbentlig genfinde en vis arbejdsglæde.

2 kommentarer:

  1. Havde lavet en lang kommentar, som ikke kunne blive godkendt på mobil... grr....'
    Men dejligt at I havde en god weekend - og Orange er først tilbage igen i primo juni

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv - troede det var nu i februar sæson 2 kom... Hmmmm nå. Kender alt til at blogger hverken vil godkende (lange!!) kommentarer fra mobil eller iPad. Møjtræls.

      Slet