torsdag den 29. januar 2015

Snotnæser og olsenbander...

I går løb jeg ikke – jeg slæbte mig hjem fra arbejde med ungerne. Som skulle have været til svømning, men jeg synes de stadig er lige snottede nok. Og ikke mindst havde jeg ondt af mig selv og frøs. Så hvad gør man så – man tager hjem og sætter en Olsenbanden-film på og hygger i sofaen hele eftermiddagen – og aften. Vi fik ikke lavet en dyt. Andet end set film – og det tæller jo også. Det var så fint bare at trække stikket ud – med tændte stearinlys og blæsende kolde regndråber lige udenfor vinduet.

Og hvad så da ungerne (var faldet i søvn på sofaen) var gået i seng. Ja, så så jeg netflix og spiste (halvdelen) af den kæmpe plade marabou, som S heldigvis (det må være forsynet) havde med hjem. Jeg blev ikke fit eller tynd – men det var præcis som en onsdag aften skal være. Når det regner, blæser og bare er rigtig vinter. Jeg glæder mig efterhånden lidt til sommer – eller måske bare til forår. Så det er skønt at vi har fået lov at låne sommerhuset i Gilleleje i påsken. Jeg tænker påsken ligger så sent i år, at det godt kunne blive udmærket vejr. Og ungerne er vilde med det for ’nede bag i haven er der ligesom en ur-skov mor – og det gamle skur er ligesom et eventyr. Så kan vi lege uhyggeligt’, som de siger. Og de har ret.


Men påsken er langt væk. Næste milestone er klokken 16, hvor mit sidste møde slutter og jeg skal hjem og gemme mig under en dyne. Og drikke te. Og spise slik (i hvert fald efter 20).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar