torsdag den 7. maj 2015

Første hjemløse uge

I dag er det en uge siden vi flyttede – ud af vores gamle liv og indtil et midlertidigt et – mens vi venter på lejligheden.

Det har været en fin uge. Og det der med at bo i 8 papkasser og 4 kufferter er faktisk ikke så slemt. På en eller anden måde er det og lidt befriende sådan at være fri af ’godset’. Det er som om ting og sager, tøj (vi har trods alt fyldt 4 kufferter og 4 IKEAposer til at tage med os – og lagt 10 store flyttekasser kun med tøj til opbevaring) og fyld – fylder mentalt og sikke en frihed, der ligger i kun lige at skulle forholde sig til de mest nødvendige ting. Ikke at jeg ikke savner det ene og det andet. Men der ligger en stor frihed gemt i at fraskrive sig de store mængder ’ting’ vi alle nok slæber rundt på.

Efter flytningen i torsdags gik vi jo en forlænget weekend i møde – og en af dem helt og aldeles uden planer, da vi nok regnede med at være trætte efter flytning. Og det var vi. Men også spændte og melankolske og glade. Det var den bedste weekend, der involverede film, sol, cafeture, legepladser, spontane besøg hos venner, kagebagning, tivolitur og hygge af den bedste slags. Det var så fuldstændigt skønt ikke at have planer og bare tage det som dagene gav os. Vi er normalt ret slemme til hele tiden at have planlagt alle weekender flere måneder frem (jeg er slem til det – familien not so much… men det er jo gode ting vi har planlagt, venner, hygge, oplevelser… men måske det ikke vil skade at skrue ned for planlægger-genet. I privaten). 

Nu er det så snart weekend igen – og vi skal igen ’flytte’ – til den lejlighed vi overvejende skal bo i mens vi er hjemløse. Den ligger lige på Dr. Tværgade midt i byen, så det er jo skønt, om end der ikke er mange kvardratmetre at boltre sig på. Men jeg kan gå til arbejde. Og jeg kan gå når jeg aflevere børn – så logistisk bliver det fantastisk.


Vanen tro er weekenden ret planlagt – men det er ok. Fredag er der ingen planer (hurra) – efter en aften med veninder i aften, hvor pigerne og S spiser hos farmor. Lørdag står på Grands Venners biograf-morgen med en kær kær veninde, mens M hygger ved en veninde og C er til generalprøve på søndagens balletopvisning. Som jeg glæder mig vildt til at se. Og nååå ja – så skal vi flytte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar