torsdag den 28. maj 2015

Hvis du vandt 40 millioner...

Lige for tiden har jeg det fedeste job. Der er fede projekter i deres spæde opstart omkring unge og unges økonomiske viden. Der er fede projekter allerede godt i gang – som involverer Roskilde Festivalen og god musik. Der er gode kolleger – og på mandag får jeg en helt ny kollega, som jeg kender i forvejen. Og som jeg glæder mig til at skulle dele mit lille hjørne af Kgs. Nytorv med.


Jeg tænker tit over det med arbejde – og egentlig så ville jeg jo ikke gøre det,  hvis jeg fx vandt 40 millioner. Ikke at jeg i stedet ville ligge på en sofa og se tv bare fordi jeg ikke gik på arbejde. Men jeg ville bruge markant mindre tid på sådan noget – og markant mere tid med mine børn, familie og veninder. Og jeg ville være langt mere selektiv i mine valg. Af arbejde eller projekter – på en mere ad hoc basis. Lige nu er jeg (da) rigtig glad for mit arbejde. Men – hvis jeg selv kunne bestemme, hvornår jeg lige synes, at jeg havde en periode, hvor det ikke var der, mit fokus skulle ligge. I 37 timer om ugen. Men kunne være meget mere lyst-betonet – det ville da være nice. Og jeg ville i den grad prioritere cafeture med børn og veninder og S en del mere – også i min hverdag. Og bøger. Bøger har jeg svært ved at leve uden, men i perioder fylder arbejde, og praktisk logistik – og sjove arrangementer, indrømmet, så meget, at bøgerne bliver nedprioriteret. Nødvendigt, og ok – men ærgerligt. Det ville ændre sig, hvis jeg selv kunne bestemme – og hvis andre betalte (eller min store gevinst sørgede for finanserne). Fx hvis det var således at rådighedsbeløb var defineret som 30% af 8. klasserne ville gøre det (ifølge den survey jeg netop har færdiggjort i dag); et beløb, banken stiller til rådighed til betaling af faste udgifter'. Se det ville være fedt. For privatøkonomien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar