torsdag den 30. juli 2015

Den rette hylde

Hvornår ved man, at man er landet på den rette hylde? Eller er det i virkeligheden ikke sådan at det er flydende - ig ændrer sig gennem livet? Hvad der var den rette hylde på et tidspunkt i livet er ikke der hvor man skal sidde altid.
Jeg har altid været en rastløs person, men jeg efterhånden er jeg træt af, at jeg hver sommer sidder under sydens sol og gransker - gransker mit inderste for 'hvad jeg ellers kan lave', hvis det ikke skal være min nuværende levevej. Jeg misunder folk, der har et udpræget talent eller som kan et håndværk - og som på den måde kan leve af deres hobby. Ellers deres åbenlyse talent. Jeg.... har ikke nogle talenter udover almindelig livsduelighed og ja, hvad ellers. Jeg kan hverken sy eller strikke, lave kunst eller se aura.
Jeg er god til at gå hjemme. At læse bøger og se film. At holde styr på familiens gøremål. Men det er jo ikke noget man kan leve af - med mindre man er rig på forhånd. Og det er desværre heller ikke et talent, jeg har :-).

Så hvordan finder man det? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar