tirsdag den 6. oktober 2015

Ugen der gik


Ja, så gik der sørme lige lidt tid. Men der sker så mange (gode) ting for tiden, at jeg har svært ved at følge med. I hvert fald på bloggen. Virkeligheden er jeg jo bare i – og derude er der dejligt.

Jeg har været i Jylland det meste af sidste uge. Det var i arbejdssammenhæng, men med de skønneste mennesker. Udover at holde møder og workshops for en masse forskellige folkeskole-elever og køre en helvedes masse i bil – så fik vi bare også rå-hygget. Der er en fantastisk ved at sidde i en bil flere timer om dagen og ikke have mulighed for andet end at sludre. Om livet, om arbejde og alt det, der lige betyder noget. Og aftnerne blev brugt på skønne kroer rundt i små jyske afkroge. Og hold nu fest vi bor i det mest fantastiske lkand, hvor der bare er så kæmpe forskel på om man er på i det midterste af hovedlandet, i Sønderjylland eller nord for Limfjorden. Og vi har simpelthen spist os igennem – og nydt snysk (den skønneste ret fra det sønderjyske), rødspætter og persillesovs. Det har været en fest. Men jeg savnede mine piger derhjemme – helt vildt meget. Og jeg ved, at specielt den mindste har virkelig svært ved (for tiden) når ikke både Steffen og jeg er hjemme. Så det er godt den slags ture ikke er hverdag.

Weekenden gik med stormskridt forbi mig. Der var veninde besøg for pigerne, ballet hygge for Caroline og jeg. Og der var et køkkengulv, der blev malet. Og det blev bare præcis som det skulle være. Det er nu endnu hyggeligere i det køkken, og det skulle ellers næsten ikke være muligt.
Lejlighedens hjerte
Så var der arbejdsdag i gården – hvor vi mødte resten af de beboere vi deler vores skønne hus og gård med. Det var helt vildt hyggeligt. Og vi nød godt af at ’Det Rene Brød’ deler den ene gård med os. Søndag fik en slumrende sygdom bugt med mig så jeg tilbragte hele eftermiddagen med CSI på sofaen, men pigerne var inviteret af farmor og farfar ind i Eventyrteateret og se ’Fugl Phønix’. De var mere end ovenud begejstrede og vi har allerede bestemt, at vi også skal derind og se juleforestillingen. Denne gang tager vi med.
Klar til ferie...
 
Nu er det en ny uge. Og i morgen skal jeg til awardshow – og så er der faktisk kun få dag til ferie. Vi tager i sommerhus. Og det er så tiltrængt for os alle sammen, at jeg næsten ikke kan være i min krop J.
Endnu en, der er klar til ferie


 

2 kommentarer:

  1. Håber ugen går hurtigt, så du/I kan komme i sommerhus :-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det gør den desværre ikke - og så alligevel. Synes slet ikke jeg når det jeg skal inden ferien.

      Slet