onsdag den 28. august 2013

En tiltrængt hjemmedag


Vi havde en hjemmedag i går. C vågnede om morgenen (efter en ret urolig nat… hold nu op, hvor bliver man træt med træt på, når man ikke er vant til natteroderi) med ’ondt i det ene øre’… Oh skræk og ve – hun er ret forkælet, men har ikke haft noget med ørerne i flere år. Trods forkølelser. Men jeg var usandsynligt hurtigt til at melde mig til barns-første-sygedag hjemme, da det ligesom stod klart, at hun slet ikke med nogen rimelighed kunne sendes afsted. Nå, men heldigvis gik det over i løbet af dagen, som var en af de hyggeligste. Vi fik set film, bagt cookies, læst bog (hendes og min), sovet lur og hygget. Vi fik brugt lang tid om morgenen på at aflevere M i skolen – hun slap for morgen-SFO og vi havde tid til at være med til hele morgenritualet inklusiv hilsen på rektor, opstilling i gården (og en masse dejlig sludder med andre forældre J). Da vi hentede skulle vi have Ms veninde med hjem, som skulle overnatte. Hjemmelavet pizza blev det også til – og verdens korteste løbetur. Men man kan altså ikke nå det hele.
Der kommer en ny dreng i Ms klasse idag - og det skulle vi jo lige arrangere lidt til. Jeg er den i klassen, der ligesom står for (ja, sådan er det endt... ) med at arrangere de sociale arrangementer. Og da der er mødremiddag her senere i september, ville det jo være alletiders chance for 'den nye mor' at blive integreret - og lære os andre at kende. Så nu får hun et lille brev med hjem idag med en indbydelse og kontaktoplysninger, så hun har en mulighed for at deltage - idag er sikkert en stor dag for dem. Første dag i en skole fyldt med traditioner og regler - og en hel klasse, der allerede har kendt hinanden et år.
Jeg er simpelthen så træt for tiden. SÅ træt. Når jeg vågner om morgenen har jeg mest lyst til at vende mig om og lade verden være verden, men uden min deltagelse. Måske er det job? Tanker om fremtiden og stress. Jeg ved det ikke – men det er ikke sjovt.

Er der nogle der kender nogle gode mennesker på hhv. KU (SUND eller andre fakulteter), CBS eller andre større uddannelsessteder i KBH. Så send kontakten denne vej. Jeg står jo op – hver morgen og slæber mig gennem dagen. Men ville gerne kunne gøre noget mere for at ændre situationen….

1 kommentar:

  1. Hmmm...nu kommer jeg nok skævt ind i historien. Men hvad skal du med fx CBS? Jeg har en tjans som ekstern lektor derude, og skal gerne sende dig videre. Men hvor vil du hen? Undervise?

    SvarSlet