mandag den 31. august 2015

Dagens 3 på sidste sommerdag

  1.         En helt igennem fantastisk morgen med mine tøser. Steffen gik virkelig tidligt, mens vi andre havde god tid. Og ingen var sure. Hverken over at få børstet hård (hurraaaaa!!!) eller at skulle slukke Ipad og børste tænder. Og morgenturen langs søerne var tilmed ligeså skøn. Sådan en tiltrængt morgen – og så på en mandag. Hvor jeg kan mærke at jeg er stresset. Jeg har efterhånden lært at mærke hvornår jeg er stresset indeni. Og det er jeg nu. Min puls er bare lidt højere, jeg har lidt dårlig mave og de triste tanker myldrer. Sådan en morgen kan tage toppen af det.
  2.             Hjemmearbejde – en virkelig god ting, når man døjer med den ovenstående latente stress. Sådan en dag, hvor jeg kan tage opgaverne i ro og fred og jeg ikke skal forholde mig til andre lige nu i hvert fald. Det er dejligt – og jeg er meget taknemmelig for at have muligheden.
  3.       Den skønneste søndag hvor Steffen og jeg hyggede for vildt. Ungerne legede med de andre piger i gården i timevis mens vi fik drukket rødvin, læst bøger og talt sammen (og spist lagkage som nye yndlingsnaboer bragte, da de lige synes vi skulle smage) – lige udenfor vores køkken. Jeg er så taknemmelig for at bo her. At det så valgte at begynde at dryppe fra himlen liiige præcis da jeg bar lasagnen ud på bordet i gården til aftensmad. Ja, det er jo hvad der kan ske. I stedet blev det indehygge med fem-armet kandelaber og fine servietter. Nogen gange skal der lidt ekstra til, når mandagen og dermed hverdagsadskillelsen truer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar