fredag den 18. september 2015

Børnelokkeren fra Østre Anlæg

Det er fredag. Og det er så tiltrængt. Jeg ved næste ikke noget bedre end fredag. Weekenden ligger helt åbent foran en og det giver en særlig stemning. Derudover er man bare træt på en helt særlig måde fredag - som giver fredag aften de hyggeligste efterårsaftner. Også når det ikke er efterår. Men det skal jeg så love for, at det er idag.

Nå, men dagens anden optur er slik. Fredag er den dag hvor jeg må spise slik (at jeg spiser det hver dag, er ikke værd at nævne 😖 - fredag er det bare ligesom tilladt, og så smager det bedre). Idag gik jeg hjem fra skole med tøserne og direkte i Candy store på Ndr. Frihavnsgade. Og blandede for 75 kr. Åh det bliver en god aften.

Dog er der faktisk et minus idag - pigerne havde en seddel med hjem fra skole om, at der er observeret OG anmeldt til politiet en 'børnelokker' i Østre anlæg, som skolen bruger i alle idrætstimer og som SFO. Faktisk er indtil flere piger blevet kontaktet af en mand og tilbudt slik og gaver, hvis de går med. Også min egen Margrethe. Som heldigvis sagde nej, og løb. En enkelt har han endog grebet fat i - så nu er politiet på. Men seriøst!! Det er så utrygt specielt når de selv går hjem. Husker selv hvor bange jeg var for børnelokkere da jeg var barn. Selvom jeg aldrig havde mødt en ensige hørt meget om det. Men det var et tilbagevendende mareridt hele min barndom. Det håber jeg ikke gentager sig her hos mine piger. Heller ikke selvom vi faktisk idag var nødt til at tale med dem om, hvad de skulle gøre, hvis han forsøgte at 1) lokke dem med slik og gaver eller værre endnu 2) greb fat i dem (råb på hjælp, slå og løb alt det I kan...).

Nå, men nu ligger de begge trygt og godt under dynerne i sofaen med det meste af et kilo slik i skålen. Stearinlysene er tændt og en skøn weekend venter. Vi er så heldige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar