mandag den 21. september 2015

Inderst inde og fødselsdag


Weekenden har budt med familie med stort F.  Fredagen gik jo med urimelige mængder af bland selv. Og det var mig, der blandede de voksnes. Hvilket resulterede i, at jeg synes en del bedre om det blandede indhold end herren i huset. Lad mig bare sige, at jeg fik slik nok. For en dag eller to…

Lørdag var en rigtig hyggedag. Vi startede med hhv. at være til ballet med Caroline og have besøg af en veninde (Margrethe). Da vi nåede hjem fra ballet havde de bestille en masse biografbilletter, så vi nåede lige i Park bio på sidste dag Inderst Inde spillede. Jeg kan kun sige, at den film jo er genial. På så mange planer. Der er både eftertænksomhed for børn og voksne, store grin og komik blandet med store følelse og tårer i øjnene. Jeg fik også en meget insisterende klump i halsen flere gange – og specielt da Rileys fantasidyr på efterlades på mindernes kirkegård. Åhhh altså. Det var så sørgeligt så en lille dreng et sted i biografen græd meget højlydt og snøftende længe. Jeg forstår ham godt.

Efter følelsesrutsjebanen i biografen fik vi nået en hel masse – og vi nåede til familiebesøg om aftenen hos Steffens fætter og hans søde unger. Der var vin, øl, byg-selv-burgere, leg og en masse snak. Og til sidst børn, der faldt i søvn i sofaen inden vi tog hjem. Brand-hyggelig aften altså.

Søndag havde Steffen så fødselsdag – og pigerne og jeg var vældig tidligt oppe for at dække morgenbord, gå i Lagkagehuset og tømme den, lave kaffe og tænde lys. Det var den hyggeligste morgen – og jeg tror både gaver og morgenmad faldt i god jord. Derefter nåede vi at bage en masse boller og pigerne lavede (sammen med Steffen) to flotte lagkager. Klokken 14 begynde de første gæster så at komme – og resten af eftermiddagen gik med familie og venne-hygge. Aftenen sluttede med mega lækre bøffer og bearnaise. En fantastisk dag, hvor de voksne faldt i søvn klokken 21.30 på sofaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar