mandag den 20. juni 2016

En af den slags nætter og et jubilæum


Jeg har haft en af den slags nætter. Hvor alle sov tungt (og stille endda) udenom mig, og alligevel kunne jeg ikke finde ro. Tankerne kværnede rundt – og det er bare aldrig de mest optimistiske og glædestrålende tanker, der indfinder sig når uret på Iphonen viser 0:10, 2.00, 3:55 eller 5:17. Hvor jeg kiggede på den for blot at konstatere at den nat både var alt for uendelig lang. Og samtidig alt fort kort eftersom den jo efterlod mig med et massivt søvnunderskud.

Aftenen gik sådan set ellers dejligt. Jeg gik (sådan nogenlunde) i seng i ordentlig tid – og det er i sig selv en præstation, når det er den aften, hvor S og jeg netop starter på 4. sæson af ’Orange is the new black’.

Nå, men dagen i dag må gennemgås med et drop kaffe (ville sådan ønske jeg rent faktisk var sådan en, hvor koffein havde en opkvikkende funktion). Og så med at se frem til 10-års jubilæum for speciale-forsvaret i aften. Det er simpelthen 10 år siden i dag, at jeg (med let dårlig samvittighed grundet graviditet) drak champagne og følte en uendelig lettelse brede sig efter forsvaret af mit og min venindes forsvar (som vi for øvrigt fik 11 for dengang – da den slags betød noget).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar