lørdag den 25. juni 2016

Sommerferie for nogle, weekend for andre

Den her tid på året er altid helt speciel. Når jeg er færdige med at tude over studenter, så kan jeg fortsætte med følelsen, når jeg hører midsommersangen og kigger ind i et bål. 

I år gik det dig anderledes idet vi efter den hyggeligste aften på det nye Redmolen i Nordhavnen missede bålet. Det begyndte simpelthen at styrte ned en halv time inden bålet tændte. Og vi valgte at tage benene (og cyklen) på nakken og skynde os hjem. Helt gennemblødte og trætte. Og det fortsatte hele natten det vilde vejr. Jeg vågnede kl 4 ved at det stadig blinkede og buldrede løs udenfor soveværelset. Jeg elsker torden, men det var faktisk næsten uhyggeligt voldsomt.



Dagen efter stod vi heldigvis op til skønt vejr (sådan skal sommeren være - sol om dagen, regn om natten). Vi skulle nemlig til afslutningsfest på krebs skole - en dag der er altid er dybt rørende. Vi tog direkte derfra i sommerhuset med et par af pigernes veninder, hvis forældre skulle arbejde. Det var sådan en skøn dag.


Weekenden har også indeholdt skøn fødselsdag på terrassen for vores allerbedste og skønneste mennesker i Humlebæk. Faktisk blev vi præsenteret som familie, og det kan man vist efterhånden også suge vi er. Der var brunch, champagne og lækker kage. Og der var badning, som vist i den grad har været weekendens tema. 



Nu er vi tilbage. I morgen skal pigerne afleveres til en lille uges ferie hos mormor. Vi skal stadig arbejde, så de skal på forkælelses-tur. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar