mandag den 22. februar 2016

Weekend, puslespil og mandagsblues


Post-weekend blues er vist det jeg er ramt af. Men så kan jeg jo varme mig ved det dejlige minde om lille Caroline (ja, om natten er hun stadig lille), der kom ind klokken 4 om morgenen (eller rettere natten) i går morges og spurgte om det snart var morgen. Da beskeden var negativ kravlede hun og under min dyne og lagde sig til at sove. Det gør hun efterhånden yderst sjældent og ofte er det med en masse overskuds energi, så det i stedet for hyggeligt bliver meget anstrengende og levner ikke mere søvn. Men i går var det anderledes. Hun kravlede op og lagde sig helt tæt – og sov så som en sten der tæt klinet op af mig til klokken 8. Det var simpelthen så hyggeligt. Og en sjælden fornøjelse. Den bedste måde at vågne op til søndag på.

En søndag der gik med at slappe helt af. Jeg fik en god veninde til formiddagskaffe. Hun medbragte, til alles store fornøjelse, en kanelstang på ½ meter. Vi fik set og stemt på MGP, spist popcorn, kage og drukket sodavand (ungernes ønsker) – og vi stemte alle på vinderen. Så det var en stor succes. Og så fik Steffen hængt knager op i gangen – nu er det også kun 8 måneder siden vi flyttede ind. Men man lærer at leve med jakkerne i bunke.  Margrethe og jeg fik færdiggjort vores 4D puslespil over Manhatten. Det var brand-hyggeligt.



Og så valgte køleskabet at tage en længe ventet beslutning for os. Pludselig stod der vand ud af det – og efter at have slæbt det henover gulvet for at se hvad der var galt bagpå (og det er tungt sådan et amerikaner-skab, skal jeg hilse at sige), konstaterede vi, at vandtilførslen ikke længere dur. Det havde i forvejen den defekt at is-maskinen var defekt. Og nu kan det altså heller ikke lave vand. Så vi er vist nødt til at få set os om efter et andet.

Men med en ellers skøn weekend bag mig hvor jeg fik færdiggjort to bøger (begge fantastiske), har jeg købt kanelsnuer til vores teammøde her om en halv time. Så er mandag morgen bare lidt lettere at komme igennem.

 

4 kommentarer:

  1. Sikke et cool puslespil!
    Og tillykke med både knager og snarligt nyt køleskab. Mandagn bliver fantastisk (specielt pga. kanelsnuer).

    SvarSlet
    Svar
    1. Totalt cool puslespil. Vi har et til - over San Francisco. Mandag er bedre med kanelsnurer, men den må gerne gå lidt tjept alligevel ;-)

      Slet
  2. Kære Cille!
    Jeg er sikker på, at det bliver en fantastisk mandag!

    SvarSlet