onsdag den 4. juni 2014

Regn og lykke

Så kom hverdagen igen. Ikke en dårlig en – men en lettere regnfyldt. Jeg havde virkelig ikke opfanget at sommeren sådan tog en pause. Så af sted med mig i lille kjole, ingen jakke, åbne sandaler og højt humør. Og på samme måde blev ungerne sendt af sted. Undskyld! De var lidt våde, da de kom hjem. Men jeg var dobbelt våd, for udenfor Nihola-cyklen er der altså vådt. Når det regner. Nå, men selv på regnvejrsdage er der lykke at finde; - At ligge på sofaen med dyne på og få serveret te. Med en god film – dog kun set i de glimt, hvor øjnene ikke var lukket. - Islagkagen til den store fødselsdag om 1½ uge er nu færdig og dermed ikke længere et stress-punkt. Den består af både cognac/kaffe-is og nøddemarengs. Og er så lækker, at jeg for en tid glemte alt om bikini-sæsonen. Og lykken er at dele ’råcremen’ med sin yngste – specielt når man har husket at lave rigeligt, så de mængder der sidder tilbage i skålen lige passer til en eftermiddagssnack. - At få lov at stå længe (lidt for længe måske) under den varme bruser om morgenen. Når det er ens egen tur til at aflever børn (som var glade hele tiden. Hurra) efter at man vågner totalt omtumlet og bruger 10 minutter på at forstå, at vækkeuret ikke ringede ved en fejl. Og det er onsdag. Ikke søndag. - Udsigten til 5 (!!) fridage – næsten. Jeg har dog arbejde til en hel dag i perioden. Men ikke mere end jeg kan klare. Og ellers er der udsigt til pandekager til morgenmad, Agnes Obel i Tivoli og generel ’vi-gør-lige-hvad-vi-vil’-stemning!

1 kommentar:

  1. Sikke nogle dejlige indlæg, du sætter på for tiden :-)
    God pinse og kram

    SvarSlet