tirsdag den 10. juni 2014

Tandlæge delight

Så har jeg været til tandlæge. Jeg kan virkelig godt lide min tandlæge. Bare ikke i dag – eller jo, han gjorde det fint. Men det er nu ikke rart. Skulle have lavet et hul – og skiftet en sølvfyldning til en plast. Det ser sgu pænere ud. Og i et anfald af studentiøs nærighed (eller bare fattigdom) fik jeg for 15 år siden puttet sølv i munden i stedet for plast. Jeg fatter ikke at plastik i det her tilfælde med tænder er dyrere end sølv. Og nu har det så været dobbelt dyrt, da jeg jo faktisk reelt nu har betalt to gange for samme tand. Nå, lad nu det ligge. Det ser fint ud. Om lidt holder jeg nok op med at savle og snøvle (det håber jeg i hvert fald – skal nemlig til frisøren efter arbejde, og jeg vil egentlig gerne kunne udtrykke mig præcist til den tid. Således at jeg slipper for fx punk eller page). Tilbage til tandlægen. Mens jeg lå der og stirrede op i loftet (hvorfor er der ikke en tv-skærm deroppe) og spotlampen kom jeg til at se, at den (altså lampen) hedder ’Delight’. Det er jo ironi på højt plan – at designe en lampe, der kun bruges af tandlæger. Og så kalde den delight!
Snu svil sjeg sslutte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar