fredag den 11. november 2016

Så er det snart jul

Idag er der 9 dage til jul. Det vil sige, der er 9 dage til julen starter herhjemme. Reglen er, og regler må der for at julen ikke tager overhånd for mig som elsker jul, at daten efter Margrethes fødselsdag tager vi  de store kasser med julepynt frem. Og pynter. Hører julemusik. Drikker gløgg og spiser æbleskiver. Og i år falder denne højtidsdag på en søndag. Mega win!

Jeg glæder mig til at holde Margrethes fødselsdag hele to gange. Men så er det eddermane også jul.

Og vi skal i Tivoli, drikke egg nog, i teateret og biografen og se julefilm og forestillinger, bage kager, tage på marked. Og specielt i år, hvor jeg har tid, skal jeg nyde byen i ro om dagen også. For eksempel glæder jeg mig helt vildt til at se årets julebord. 

Jaja. Hver sin smag. Jeg elsker jul. Ønsker mig bare en chokoladekalender. Eller en lakridskalender. Sådan en rigtig god en. Nu må vi se om det bliver til det også...


6 kommentarer:

  1. Åh, jeg er også allerede i julehumør - har lavet to indlæg om det på bloggen allerede :p Må til at styre mig.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøger alt hvad jeg kan at holde mig i skindet. Og nu er der kommet de traditionsrige grankæder over vejen lige udenfor mit vindue!!!

      Slet
  2. R.E.S.P.E.K.T!! :-D
    Vi er på... Om halvanden uges tid <3

    SvarSlet
  3. Jeg ELSKER også jul (eller adventstiden, som det jo reelt er), men jeg ved også, at jeg kan nå at blive træt af det hele, hvis jeg får startet for tidligt, så min regel er at der først må pyntes op 1. søndag i advent. Så jeg må vente en uge længere end dig, kan jeg se. :(
    Lige nu glæder jeg mig særligt til at vi får et juletræ med lys på i vores gårdhave. Det kan jeg nemlig se fra køkkenvinduet og jeg elsker at stå der og lave aftensmad og kigge ud på juletræet og blive varm om hjertet. Men på søndag skal vi til et lokalt julemarked, så måske finder vi et træ der? #fingerscrossed

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det faktisk lidt på samme måde - hvorfor jeg altid får spat af pynt imellem jul og nytår. Og så fjerner jeg ALT. Og hvor er det bare befriende og dejligt. Og så kommer januar - uden glæde og lys. HJÆLP!

      Slet