mandag den 4. april 2016

Foråret er over os. Og et par veninde-dates.


Sikke en weekend – det er jo faktisk blevet forår. Og det fejrede jeg fredag med årets første time ude i ’haven’. Og med haven mener jeg vores skønne gård. Der er sindssygt mange løgplanter i blomst lige nu, der er græs, små hyggekroge og en masse sol. Så da ungerne og jeg kom hjem bryggede jeg en kæmpe kop kaffe i termokoppen (så varmt var det alligevel ikke) og satte mig ud i solen – uden overtøj og med solbriller. Det var skønt. Og gården vrimlede med små børn på cykler og forældre der bare nød vejret og muligheden for at trække lidt varm luft i lungerne og få lidt farve på næsespidsen. Nu kan jeg faktisk næsten ikke vente til foråret, som forhåbentligt kommer til delvist at foregå med hænderne i mulden i sommerhuset. Der er sikkert nok at tage fat på efter sådan en vinter – og det er noget af det Steffen og jeg er allerbedst til – at arbejde i have sammen. Ren lykke.
Ahhhhhhhhh......

Fredag aften havde vi en masse børn sovende, idet Caroline havde flere veninder med hjem – og så var der jo x-faktor finale. Som endte højst overraskende. Eller i hvert fald for mig. Ingen tvivl om at Embrace er vanvittigt dygtige – jeg havde bare slet ikke set deres sejr komme. Men tillykke til dem.



Lørdag nød vi også bare vejret. Her og der og alle vegne. Og vi fik set en lille ny baby på 3 uger. Steffen bedste veninde har lige fået nummer 2 barn, så vi drog mod Margretheholmen og nød en tid derude – og snusede alt hvad vi kunne til den lille. Sådan nogle dufter bare helt specielt – og eftersom det nok ikke bliver flere for vores vedkommende, så er det jo endnu mere fantastisk at venner sådan kan levere.

Søndag tilbragte jeg sammen med min BFF (som de unge siger) på Cafe Jorden Rundt. Det var så smart koordineret, at Caroline skulle til fødselsdag lige ved siden af – hvorefter jeg satte min veninde stævne i selvsamme tidsrum. Det var skønt med sådan en lomme med veninde snak og god mad, god kaffe og uovertruffen brownie med karamel. Margrethe fik samtidig et par fede nye sko af sin far, så dagen var vist i hus for os alle J.

I dag er det mandag. Og hvilken en. Den startede ellers dejligt – men så nåede jeg arbejdet. Hvor alle er syge og alles deadlines landede på mit bord. Det er så til onsdag! Men altså – jeg skal ud i aften på Ledreborg slot, hvor jeg skal spise middag med min lille skønne flok, som jeg mødes med omtrent engang om måneden, som kalenderen nu tillader,  til god middag, vin og en masse snak. Det skal jeg simpelthen nå og jeg glæder mig. Så 3 timer endnu – så er jeg out of here!

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig weekend :-) jeg fik næsten for meget sol fredag (har virkelig stort problem med soleksem i forårssolen). Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig weekend. Jeg kender godt sol-eksem. Fik det altid som barn. Heldigvis får jeg det ikke læmgere - nu er min hud åbenbart anderledes. Men min ældste datter får det når vi er på ferie. Så vi smører løs med sol-creme.

      Slet