onsdag den 28. september 2016

Nyt hår og ny inspiration Og en dyb taknemmelighed

I går var jeg været prinsessen på ærten. Jeg brugte nemlig brugt hele dagen hos frisør Zenz, hvor jeg har fået lavet helt nyt hår, fået fodbad, nusset om og lagt en skøn, omend ret vild, make up. Og lært en masse undervejs. Men allermest har jeg bare nydt det. Nydt at lade mig forkæle en hel dag hvor jeg ikke skulle andet end bare følge med. Og læne mig tilbage. Sådanne dage kunne jeg da egentlig godt vænne mig til.

Og for at det ikke skulle være nok har jeg brugt weekenden med to af de allerdejligste mennesker, jeg har. Vi var jeg nemlig i sommerhus - bare os tøser, som nu har holdt sammen siden vi var i mødregruppe. Det er 10 år nu. De to er den slags veninder, som altid har ens ryg, som er de første man ringer til, hvis der er noget galt. Eller hvis der sker noget fantastisk. Den slags veninder der både græder og griner med og af en. Det var simpelthen den skønneste weekend - og helt vildt tiltrængt. Og der skete ikke en skid. Vi fik gået lange lange ture langs vandet hvor septembersolen sørgede for sommerstemning. Vi fik drukket en masse vin på terrassen indtil det alligevel var for koldt at sidde ude. Der blev spist god mad (i særdeleshed noget med kantereller og fløde. Meget fløde), hygget foran pejsen, snakket, sludret, opdateret, fortalt røverhistorier. Og der var både grin, gråd og eftertænksomhed i en pærevælling. Præcis som den slags små lommer i tiden skal være.  Det var en opladning af sjælen for mig.

Ind imellem er det bare så dejligt at blive mindet om alle de ting i livet, der er værd at være taknemmelig for. Jeg er i sandhed taknemmelig.

Her er bare lidt billedspam fra de bedste dage:










1 kommentar:

  1. Hey, skal vi ikke se et billede af dig med nyt hår og make-up? Kh. Birgitte

    SvarSlet