torsdag den 8. september 2016

Premiereaften på Bridget Jones - nu med baby (og flere fædre) - en (STOR) anbefaling

Normalt går jeg faktisk ikke såå meget op i sådan noget som dulle-halløj og tøj. Det vil sige - altså jeg elsker gode cremer og jeg elsker-elsker ting til mit hår. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan - men jeg kan bare rigtig godt lide fornemmelsen af, at pleje mit hår. Og gå til frisør og sådan. Det sker ikke så mega ofte, men altså. Jeg kan godt lide, når det sker. Og så elsker jeg sko. Virkelig elsker. Jeg har et kæmpe skab fyldt, men det tossede er, at jeg faktisk altid går i de sammen måske 5 par. Og så har det med sko-fetishen også ændret sig lidt (umærkeligt) henover de sidste år. Jeg kan stadig få helt åndenød over et par lækre sko. Men jeg bruger sjældent så mange penge på det. Faktisk er det fedeste for mig at finde en handel - altså finde et par sko, der giver åndeløshed kombineret med en pris, der rent faktisk tillader at man ånder.




Jeg forestiller mig, at det meget godt også kunne beskrive den Bridget, der er i den nyeste film. Og hvor jeg var så heldig at få billetter til premieren onsdag (fra hende her den fantastiske dame). Jeg elskede de andre Bridget film. Altså på den måde, at jeg har set dem et par gange, typisk når jeg har faldet over dem på tv. Men jeg kan ikke alle replikker og jeg har for eksempel set den samlede Matador-serie flere gange (men den har jeg virkelig også set mange gange. Og her kan jeg alle replikker, more or less). Anyhow - jeg kan godt lide henden (og Colin Firth gør jo aldrig en film mindre værd at se! Og ham der fra Greys hvide verden... ikke mindst). Jeg glædede mig ret meget til at se hende blive ældre - og måske mere ramme, der hvor jeg er i livet - med børn og de udfordringer og ikek mindst utallige glæder dette giver. Og ja, det foregår selvfølgelig på ingen måde i en lige linje med hende - men skægt var det.




Jeg var virkelig godt underholdt. Det er sjældent man griner højlydt ud i luften af en filme - også selvom den er sjov. Det der grin, der bare vil ud. Det er sjældent, men ikke i den her film. Og plottet var faktisk fint - ikke sådan en hurtig rip-off af et koncept, der lige skulle tjenes nye penge på. Så langt fra endda. Og hele aftenen var så fin. Jeg har heldigvis en skøn veninde, jeg havde medbragt til 'spot en kendt'. Jeg er virkelig dårlig til at spotte kendte. Men hun er så god til det, så jeg så flere kendte end man gør på Tidvilde strand under en dansk uge 29-sommer. Der var Baileys, vin, canapeer og goodiebags. Og, i bedste Bridget Jones-stil, fik jeg væltet en af de meget fine små piger (det var de altså. Meget unge - tror ikke de var født, da den første film kom frem) med Baileys, så der endte (ret mange) glas på gulvet. Men hvis man absolut ikke kan holde igen på klodsetheden er Bridget-premiere da stedet.


Man kan ingenlunde sige at det er højkulturelt, det der Bridget-fænomen. Men man er maksimalt underholdt hele vejen - og den er i den grad værd at se - også igen. Jeg kommer helt sikkert til at se den igen. Med slik og en veninder under armen. Det var det jeg gjorde idet Steffen ikke helt deler min entusiasme indenfor Bridget-film. Og det er nu nok meget godt. Selvom han faktisk holder mere af både tasker og sko end jeg gør.


Så fint, der var. Og varmt!

Og mad. På pind.

Forventningsfulde

Let the show begin...

4 kommentarer:

  1. Jeg har været lidt lunken på den film. Mest fordi den slet ikke er i tråd med bog nr. 3... Men måske skal man give den en chance (på dvd). Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke læst bogen - de siger mig ikke så meget. Men den her film, som fil - ikke gengivelse af bog, var ret fantastisk. Du kan godt gå ind og se den :-)

      Slet
  2. Ej, jeg må da klart ind og se den Bridget-film!
    Apropos det der med sko, så har jeg det på samme måde som dig, og det er altså fjollet. Masser af sko i æsker i skabet, og så render man rundt i de samme støvler.
    Måske man skulle lade fodtøjet tage en turnusordning?

    SvarSlet