onsdag den 14. september 2016

September og forventninger

September viser sig bare fra sin allermest fantastiske side lige nu. Og jeg er totalt presset over, at mit arbejde for det første er rykket tilbage på kontoret fra sommerhuset og stranden, og for det andet, at det (arbejdet, that is) ikke helt er enig i, at man i stedet for burde nyde vejret - inden vi ser os om er det jo vinter og meget koldt.

Dog gik jeg idag og talte med pigerne, da vi gik afsted mod skolen. Vi gik og talte om, hvor dejligt det var, at vi kunne gå i shorts (dem) og T-shirt (os alle) klokken lidt i otte om morgenen. Vel og mærke uden at fryse en vis legemsdel af. Men vi blev også enige om, at det bliver dejligt at nyde mørket i efteråret. Med varm cacao og flødeskum. Begge dele passer meget bedre til en god efterårsstorm. Og vi glæder os til at nyde vejen til skole, som går gennem en lang træ-allé, med alle de smukke farver naturen blænder op for i efteråret. Og vi glæder os ikke mindst til december med julekalender, julehygge, stemning og hygge. Hygge som kun december måned kan det.

Så ja, jeg nyder dagen i dag. Overvejende indenfor, men jeg snyder mig til alle de udendørs aktiviteter jeg kan. Hvilket heldigvis inkluderer flere cykeltue gennem smukke solrige København fra møde til møde. Og så glæder vi os samtidig til den tid, der ligger foran os.
Morgen i september

Det er da smukt...

Efterår og 25 grader


4 kommentarer:

  1. Jeg er VILD med det her septembervejr! Jeg har fødselsdag i morgen, og jeg har ALDRIG før haft så lidt tøj på omkring den dag. Det er vildt. Det ser faktisk også ud som om vejret i morgen bliver flot, og jeg vil gå så vidt som til at sige, at det i så fald vil være første gang i fyrre år. Sidste år var der for eksempel skybrud....

    SvarSlet
    Svar
    1. Og man skal ikke tænke over hvad både skybruddet og varmerekorden siger om klimaet!!! Kæmpe stort tillykke med i morgen - jeg kipper med flaget herfra. Og glæder mig til at se dig næste gang.

      Slet
    2. Tillykke med de 40 år @Skøreliv
      Og ja, det gælder bare om at suge det gode vejr til sig og lade op til efteråret. Kh. Birgitte

      Slet
    3. Og jeg kan godt love, at jeg suger til mig. Også i den grad - og jeg nyder at have bare ben og sandaler på. Og at vi kan forlade hjemmet uden jakker hver morgen. Det hele er så let.

      Slet