mandag den 19. september 2016

Nogen har løbet 21 km - det er ikke mig


Så gik der en hel weekend med stilhed herinde – og det er altså fordi livet udenfor styrtede afsted. Det var dejligt og vældig hektisk på samme tid. Eller egentlig lavede jeg ikke noget vanvittig banebrydende eller travlt. Timerne fløj bare afsted og pludselig var det søndag aften.

Nå, men altså jeg havde den bedste arbejdsdag fredag. Jeg arbejdede hjemme og fortrak hele arbejdsdagen til en park. Det var, efter sigende, den sidste rigtige sommerdag, så det blev udnyttet fuldt ud. Og man skulle virkelig arbejde udenfor ganske meget oftere. Jeg elsker det – tænker nogle gange om jeg skulle finde mig en profession, hvor arbejdet rent faktisk foregår udenfor. Kan bare ikke komme på hvad. Nå, men Krebs Skole havde også fødselsdag, så det kunne jeg også lige deltage i – og få set de traditionelle guldæble springe og ballonerne stige til vejr over Østerbro. Ganske skøn dag.
Lad guldæblerne springe og hurra-råbene lyde

Udearbejde


Lørdag stod jeg tidligt op, da jeg havde en date med en rigtig kær veninde. Vi skulle i biografen og se den nyeste Woody Allen film (Cafe Society – den er god. Se den!!). Filmen starter klokken 9.30 så vi besluttede at gå sammen fra Østerbro – det var en super hyggelig tur. Travlhed har gjort, at vi længe ikke har set hinanden og sådan en morgengåtur er helt fantastisk til at få talt sammen. Virkelig talt. Og så gik vi sammen hjem igen efter filmen. Det var så fint. Da jeg kom hjem var hele familien taget til svømning med Margrethe – så jeg havde lige et par timer alene inden resten af dagen gik med familie, film, roligt tempo og fladen ud. Det trængte børnene, specielt Margrethe, virkelig til.

Søndag løb min allerbedste veninde lige over 21 km. Det er simpelthen så vildt og hun er sej. Og tilsyneladende så hurtig at jeg ikke kunne fange hende på ruten, selvom jeg forsøgte flere gange. Men så kom hun i mål og vi gik på cafe – og drak varm kakao med flødeskum. Det er vel passende, når (nogle) har løbet så langt. I dag kan jeg så småt mærke en forkølelse bag panden – det var skide koldt søndag eftermiddag. Og jeg havde faktisk klædt mig som om, at det minimum ville blive halvsommer – sådan som vejrudsigten havde lovet mig.
Mens vi venter

Omgivet af de bedste - og den sejeste


I morgen har Steffen fødselsdag, så dagen i dag skal gå med de sidste hemmeligheder. Håber han kommer sent hjem J.

5 kommentarer:

  1. Håber du når alle overraskelserne ;-)
    Min ældste søn løb også ½ maraton, for første gang - og det var en stor oplevelse for ham.
    Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke for pokker, med din søn. Var du inde og heppe? Godt gået i hvert fald.

      Slet
    2. @Cille - nej, jeg havde noget træning, som jeg havde meldt mig til for lang tid siden. Han var derinde med min kæreste og sin far ;-)

      Slet
  2. Tillykke med manden i morgen! Her løb Mand - ikke overraskende - også halvmarathon. Man skal bare vifte med en ballon foran næsen på ham, så løber han som en sindssyg! Han fik også en ganske fin tid, hvilket kom som lidt af en overraskelse eftersom han havde en firedages maveinfluenza på bagen... Spændende...
    Birgitte, hvor gammel er det din ældste er? Mine to ældste er fyr og flamme, men jeg siger de først må om laaaaang tid..

    SvarSlet
    Svar
    1. @Skøreliv - han blev 15 år i juni. Man skal vist være fyldt 15 for at deltage i ½ maraton. Han kom ind på 1 t.,38 min. Han har løbet trail-løb (på 5 km) nogle gange. Der er som regel 'børnehold' og det er gode løb at starte ud med. Kh. Birgitte

      Slet